Význam dobře provedené analýzy klíčových slov

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli váš web obsahuje takové klíčové slova, které jsou ve…

imageVýznam SEO analýzy klíčových slov

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli váš web obsahuje takové klíčové slova, které jsou ve vyhledávačích nejvíce vyhledávané a jestli máte správně vyplněné meta údaje a titulky stránek (meta údaje i titulky stránek je možné vyplnit v administraci našeho systému), případně jestli máte vhodně zvolené názvy produktů v e-shopu.  

Analýza klíčových slov spočívá v nalezení v hodných klíčových slov pro Vaše internetové stránky nebo e-shop. Hledají se takové nejvhodnější slova a sousloví, které popisují obor vaší činnosti nebo nabízené produkty.  Pro nalezení nejvhodnějších klíčových slov využíváme profesionální SEO nástroje a také bereme v potaz vaši konkurenci. Může se stát, že stránky máte optimalizované na několik klíčových slov, ale tyto slova nejsou dostatečně vyhledávána. Výsledkem této analýzy je tedy seznam takových slov, které jsou pro Váš web nejatraktivnější. Atraktivitu získáme podle výše hledanosti a konkurence daného klíčového slova (viz příklad níže).

Klíčové slovo Google
měsíční hledanost konkurence atraktivita
tvorba webových stránek 5400 0,95 5684
výroba www 36 0.72 50
vytvoření webové stránky 590 0,99 595
design www 10 0,27 37
webdesign 4400 0,9 4889
eshop 4400 0,9 4889
internetový obchod 1190 0,94 1265

Z výše uvedeného příkladu jde vidět, že je není vhodné použít klíčové slovo výroba www, protože je zde nízká hledanost a v celku vysoká konkurence. Kdežto sousloví tvorba webových stránek je mnohem více vyhledávané a výsledná atraktivita klíčového slova je tak mnohem větší. Nyní víme, jaké slova máme dát do hlavních nadpisů a meta údajů (meta údaje = popis stránky a klíčové slova určeny pro vyhledávače). Chcete to vědět i vy?

Takovýto seznam klíčových slov pro vyhledávače je základním stavebním kamenem pro SEO optimalizaci a také pro tvorbu dalších marketingových aktivit, jako na je například tvorba PPC kampaní pro Sklik a AdWords.

Ceník těchto služeb naleznete v sekci cena SEO optimalizace.

Autor: Petr Janošík